Köpvillkor

Saga Begravning & Blomster AB
Köpmannagatan 35
29631 Åhus
Sverige

Organisationsnummer: 559354-1823
Momsregistreringsnummer: SE559354182301

Våra blommor

Vi levererar buketter, arrangemang och växter. Vårt sortimentet varierar efter säsong och om blommorna du har valt inte finns tillgängliga kommer floristen byta ut dem. Du får alltså en likvärdig bukett i samma färg och form som du beställt.

De produktbilder du ser på vår hemsida är tagna på utslagna blommor men våra blommor levereras som regel i knopp som kondoleans och utslagna till begravning. Detta för att de ska hålla sig fina och fräscha längre. Vi garanterar inte ett speciellt antal blommor i våra buketter. Det beror på att vi följer lokala priser och utbud på blommorna.

Under högtider kan blomsterutbudet variera. Utbud och priser påverkas av efterfrågan på marknaden samt tillgänglighet hos grossister och leverantörer. Vi strävar alltid efter att ha ett brett sortiment med blommor och buketter i olika prisklasser.

Leveransinformation
Vi behöver din beställning
senast två dagar innan begravningen för
garanterad leverans.

Frakt Åhus 55:-
Frakt Kristianstad 95:-

Mail och frågor

Vid stora högtider kan svarstiden via mail vara längre, men vi gör allt vi kan för att du ska få svar på dina frågor så snabbt som möjligt.

Begravningsbeställningar

Begravningsdekorationer och kransar är stora produkter som kräver förberedande arbete. För att vi ska kunna garantera att blommorna kommer fram i tid, önskar vi därför ha din beställning två arbetsdagar innan leveransdatum. Önskar du lägga till band med text kan beställningen behövas ännu tidigare. Blommorna levereras minst en timme före ceremoni-start.

Kondoleansblommor

Vid beställning av kondoleansblommor kan vi, i mån av tid, leverera samma dag om din beställning kommer in till oss innan kl.12.00 på vardagar.

Leveranssäkerhet

Du som beställare ansvarar för att både dina och mottagarens uppgifter är korrekt ifyllda för att vi ska kunna leverera din bukett så smidigt som möjligt. Saknar vi information från dig eller är det fel i din beställning så kommer vi att försöka kontakta dig. Om det skulle uppstå en eventuell felleverans på grund av felaktig information ersätts den inte av oss.

I kassan

• Vill du att buketten ska hängas på dörren? Skriv då gärna om det är lägenhet eller hus samt ange eventuell portkod. Skulle buketten bli stulen ersätts den inte av oss.

• Ange alltid mottagarens telefonnummer så att vi kan komma i kontakt med han/henne vid leverans.

• Ange även dina kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig vid frågor kring leverans.

• Det är viktigt att du väljer leveransalternativ.

• Glöm inte att skriva avsändare i korttexten så att mottagaren vet vem han/hon ska tacka.

Beroende på särskilda väderförhållanden, tillgänglighet, område och andra omständigheter bedömer vi om det är möjligt att hänga blommorna på dörren om detta är förvalt.

Reklamation

Om blommorna som levereras är skadade eller döda vid leverans eller om de vissnar inom fem dagar efter det att mottagaren har fått sin bukett, trots att de hanterats på rätt sätt, så bör du höra av dig till oss. Skicka gärna ett meddelande till oss så hjälper vi dig. Glöm inte att bifoga en bild på blommorna. Om du vill reklamera en leverans måste du enligt konsumentköplagen göra detta inom skälig tid från det att du har märkt felet för att vi ska kunna ersätta blommorna.

Om du ångrar ditt köp

Enligt lagen om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler kan man inte ångra ett köp av blommor, choklad eller andra delikatesser då det är varor som snabbt kan försämras.

Betalning

På Saga Begravning kan du välja att betala med det betalningsalternativ som passar dig bäst. Välj mellan Klarna, Visa, Mastercard, Paypal och American Express.

Alla kreditkortsbetalningar hanteras av ett ackrediterat och säkert e-handelsföretag. Väljer du att betala med ett kreditkort så krävs det att kortet är giltigt samt godkänt för internetköp via din bank.

Klarna

När du som kund betalar med Klarna bankkonto eller faktura så accepterar du samtidigt Klarnas köpvillkor. Klicka på länken för att läsa mer – Klarnas villkor. Vid försenad betalning skickas en påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 8% plus gällande referensränta. Om du har valt att betala med Klarna som betalningsalternativ kommer även din återbetalning ske via Klarna. Har du frågor kring din återbetalning ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice.

Orderbekräftelse

När du har genomfört en beställning på Saga Begravning får du en bekräftelse på skärmen om att din order har gått igenom. Därefter skickas en orderbekräftelse till din mail. Orderbekräftelsen fungerar som ett kvitto på det du har köpt. Om du inte mottar en bekräftelse på mailen eller är något fel i din beställning så är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Behandling av personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter som lämnas vid köp på sagabegravning.se för att kunna leverera din beställning samt i betalningsändamål. För mer information om hur vi hanterar personuppgifter läs vår Integritetspolicy.

Köpvillkoren uppdaterades senast 22-07-17

Kontakta oss?

  • Köpmannagatan 35, 29631 Åhus

  • Kontor : 044 -20 90 71

  • Jour : 076 -114 14 94

  • Blomster : 070 - 237 92 77

Våra Öppettider

Mån – Fre    Enligt ö.k

Lördag          Enligt ö.k

Söndag          Stängt

Senaste Nyheter?

Vi håller dig uppdaterade.
Vi skickar ingen reklam!

Saga Begravning & Blomster använder cookies för att se till att du får bästa möjliga användarupplevelse och för att kunna leverera skräddarsydda erbjudanden till just dig.  Lär dig mer